Ryby v tehotenstve

Dobrý deň, som v 22 tt a zaujímalo by ma či môžem jesť ryby. Môže to nejako negatívne ovplyvniť dieťatko? Je to bezpečné?

Jana N.
Jana N. sa pýta

Dobrý deň Jana, ryby sú nesmierne dôležitou položkou v zdravom jedálničku. Obsahujú kvalitné bielkoviny, majú nízky podiel nasýtených tukov, vysoký obsah omega-3 esenciálnych mastných kyselín (predovšetkým DHA - kyselina docosaxhexaenová). DHA, ktorá je dôležitá pre správny vývoj a rast detí už od momentu počatia. Je vedecky dokázané, že DHA má priaznivý vplyv na vývoj zraku dieťaťa, jeho poznávacích funkcií, motorický vývoj, imunitu a vývoj reči. Naviac znižuje riziko predčasného pôrodu. Ovšem jejich konzumace v těhotenství je poněkud složitější. Několikrát týdně si můžete dopřát například: konzervovaného tuňáka, lososa, tresku, sledě, makrelu, kapra, pstruha, sumce, hejka, sardinky, herinka, šproty, krevety, garnáty nebo ančovičky. Vyvarujte se těchto ryb: žralok, mečoun, štika, candát, bolen, královská makrela, ryby čeledí malacanthidae (štíhlicovití), makaira a tetrapterus (plachetníci).

Pomohla vám odpoveď?
Zdieľajte ju s priateľmi
Do obľúbených
Nutriklub stále rastie.
Ďakujeme vám za dôveru.
Chcem sa zaregistrovať
20+
Odborníkov sa zapojilo do tvorby obsahu
45 000+
Spokojných mamičiek a oteckov
350+
Článkov
od odborníkov
25 000+
Zodpovedaných otázok v našej poradni
Chcem sa zaregistrovať
Online poradňa