Črevná mikrobiota
Črevná mikrobiota
2 minúty čítania

Zdravie čriev hrá veľkú rolu v podpore imunitného systému vášho dieťatka. Podporte imunitný systém dieťatka prostredníctvom zdravého trávenia. 

Do obľúbených

Črevná mikrobiota

2 minúty čítania

Zdravie čriev hrá veľkú rolu v podpore imunitného systému vášho dieťatka. Podporte imunitný systém dieťatka prostredníctvom zdravého trávenia. 

Do obľúbených

Imunita sa vyvíja 

Keď príde vaše bábätko na svet, jeho imunitný systém nie je ešte úplne vyvinutý. Prvých 1000 dní – od počatia až do 2 rokov života – je kľúčových pre vývoj imunitného systému vašich najmenších a dôležitých pri budovaní zdravej črevnej mikrobioty, ktorá tvorí základ pre budúce zdravie vášho dieťaťa. 

Výživa a črevná mikrobiota

Výživa je významným faktorom vo formovaní zdravia našich najmenších. Pomáha zaistiť zdravý vývoj, vyváženú mikrobiotu a pomáha trénovať imunitný systém. Črevá sú hostiteľom 70-80 % ľudských imunitných buniek a 100 triliónov baktérií, ktoré sú potrebné pre vývoj odolného imunitného systému. Črevná mikrobiota môže vážiť až 2 kg u priemerného dospelého a nachádza sa v nej také množstvo črevných baktérií, ako je množstvo buniek v celom tele. Črevná stena je tiež prvou zábranou pred škodlivými votrelcami. 

Zdravá črevná mikrobiota

Mikrobiota je komunita mikroorganizmov, ktoré žijú v našom tele v harmónii. Každý má svoju črevnú mikrobiotu špecifickú a jedinečnú, tak ako otlačky prstov. Napriek tomu, že predstava trilióna mikroorganizmov žijúcich v čreve vám nemusí byť úplne príjemná, vaše dieťa z nich denne profituje. Zdravá črevná mikrobiota má mnoho funkcií podporujúcich zdravie vášho dieťaťa, ako napríklad: 

  • chráni vaše dieťa pred škodlivými mikroorganizmami, 
  • produkuje prospešné vitamíny ako vitamín B12, folát a vitamín K1,
  • pomáha telu dieťaťa stráviť určité potraviny, ako napr. vlákninu.

Probiotiká a prebiotiká

Probiotiká sa nazývajú tie mikroorganizmy v črevnej mikrobiote, ktoré sú telu prospešné a chránia telo pred škodlivými patogénmi. Prebiotiká sú jednoducho stravou pre probiotiká – vytvárajú vhodné podmienky pre ich správny rast a aktivitu. 

Probiotiká môžete nájsť v:

  • niektorých jogurtoch
  • niektorých fermentovaných mliekach
  • materskom mlieku
  • niektorých dojčenských a batoľacích mliekach.

Prebiotiká môžete nájsť v:

  • materskom mlieku
  • artičoke
  • špargli
  • póre
  • cibuli
  • cesnaku
  • banánoch
  • niektorých dojčenských a batoľacích mliekach.


Pomohol vám článok?
Podobné témy
Detská imunita
Zdieľajte článok s priateľmi
Do obľúbených
Podobné témy
Detská imunita
Podobné články
Nutriklub stále rastie.
Ďakujeme vám za dôveru.
Chcem sa zaregistrovať
20+
Odborníkov sa zapojilo do tvorby obsahu
45 000+
Spokojných mamičiek a oteckov
350+
Článkov
od odborníkov
25 000+
Zodpovedaných otázok v našej poradni
Chcem sa zaregistrovať
Online poradňa