1. týždeň tehotenstva

Na úplnom začiatku sledovania vášho tehotenstva týždeň po týždni sa dozviete, aká dôležitá je správna životospráva pred počatím aj tesne po ňom, a to, že v 1. týždni tehotenstva, ako ho berú odborníci, vlastne ani ešte nemusíte byť tehotná.

Ako vypočítame termín pôrodu

Za 1. tt sa všeobecne považuje ten týždeň, keď ste naposledy menštruovali, pred samotným počatím. Táto zdanlivo nelogickosť slúži na ľahší výpočet termínu pôrodu – počíta sa od 1. dňa vašej poslednej menštruácie, aj keď vaše dieťa ešte nemohlo byť v tom čase fakticky počaté. Oplodnenie vášho vajíčka spermiou sa v skutočnosti odohrá najskôr ku koncu oficiálneho „2. týždňa“ tehotenstva.

Dbajte o svoje zdravie už pred počatím

Ak tehotenstvo plánujete, už pred počatím by ste mali myslieť na správny jedálniček. Pomôžete tak nielen skorému počatiu, ale zároveň vytvárate vhodné podmienky pre prvotný bunkový vývoj vášho dieťatka. Pre dodržiavanie zdravého jedálnička už pred samotným počatím hovoria poznatky tzv. nutričného programovania v ranom veku.

Nutričné programovanie v ranom veku

Najnovšie štúdie ukazujú, že len 20 % budúceho zdravia vášho dieťatka je ovplyvnených genetickou výbavou rodičov. Takmer 80 % zdravia dieťaťa je, naopak, ovplyvnených vonkajšími faktormi, ktoré pôsobia v najranejších vývojových fázach jeho života vrátane zdravotného stavu matky, skôr ako je počaté. Výživa, ktorú vaše dieťa prijíma počas tehotenstva a prvých 3 rokov svojho života teda ovplyvňuje to, ako sa jeho gény pre budúci život naprogramujú. Tieto vedomosti tvoria základ nutričného programovania v ranom veku.

Páči sa vám tento článok?

Potom si nenechajte ujsť informácie o ďalších týždňoch tehotenstva. Budeme vám ich pravidelne posielať, stačí aby ste zadala svoj e-mail.

Vitamíny a kyselina listová

Ak ste zatiaľ nezačali brať doplnky stravy pre tehotné, teraz nastal ten správny čas. Vyberte si také, ktoré obsahujú kyselinu listovú – zásadnú látku, ktorú vaše dieťa bude neskôr potrebovať pre správny vývoj nervovej trubice. Ideálne množstvo kyseliny listovej je 0,4 mg denne s tým, že v prvom trimestri by ste mali zvýšiť jej príjem až na 0,8 mg. Ďalšie vhodné vitamíny vám rovnako pomôžu vytvoriť tie najlepšie podmienky pre úspešné počatie.