Cvičenie po pôrode: je dobré začať čo najskôr!

Cvičenie po pôrode: je dobré začať čo najskôr!

 Miriam Miriam
3 minúty čítania

Chcete s dostať čo najskôr po pôrode do formy? Začnite rozumne cvičiť. Zistite si, aké cvičenia po pôrode sú vhodné a prečo nie je dobré držať diéty.

Do obľúbených

Cvičenie po pôrode: je dobré začať čo najskôr!

 Miriam Miriam
Šestonedelie 3 minúty čítania

Chcete s dostať čo najskôr po pôrode do formy? Začnite rozumne cvičiť. Zistite si, aké cvičenia po pôrode sú vhodné a prečo nie je dobré držať diéty.

Do obľúbených

Kedy začať s pohybom? Už pár dní po narodení bábätka môžete robiť nenáročné cvičenia. Ak ste ale mala cisársky rez, s cvičením počkajte asi 4 týždne, skôr ako začnete. Zo začiatku buďte pri cvičení opatrná a nepreháňajte to – stačí pokojne niekoľko krátkych cvičení počas dňa.

Kegelovy cviky: posilňujte svaly panvového dna

Zo všetkého najdôležitejšie sú tzv. Kegelove cviky, ktorými posilňujete panvové dno. Sú to cviky, ktorými sa tiež predchádza nechcenému úniku moču. S Kegelovými cvikmi môžete začať už niekoľko dní po pôrode, samozrejme ale počúvajte svoje telo.

Ako na to? Kegelove cviky môžete vykonávať kdekoľvek a kedykoľvek – pri sedení na stoličke, alebo aj na toalete. Pri výdychu zatiahnite brušné svaly a držte ich niekoľko sekúnd (3 až 5) stiahnuté a potom ich uvoľnite. Dbajte na pokojné pravidelné dýchanie, do pohybu nezapájajte zadok. Opakujte desaťkrát za sebou, pokojne aj niekoľkokrát za deň.

Celkový pohyb dávkujte postupne

Čo sa týka behania a cvičenia s poskokmi, z pohľadu panvových svalov nie sú v začiatkoch veľmi vhodné. Postupne ale zapájajte v posilňovaní zadok, stehná a hornú polovicu tela.

Cvičiť áno, ale nepreháňať to s intenzitou! Ak budete totižto cvičiť intenzívne, začne sa zvyšovať hladina kyseliny mliečnej v krvi, ktorá potom prechádza do materského mlieka a mení sa jeho chuť. Dosť často sa potom stáva, že dieťatko začne odmietať prsia a veľmi skoro mamičky s dojčením prestanú. Cvičiť môžete, ale s ohľadom na svoje telo. Počúvajte ho, a keď máte pocit, že už nemôžete, odpočiňte si.

Tip

Vyskúšajte týchto 10 tipov na domáce cviky, ktoré vám pomôžu spevniť postavu po pôrode. 

Dojčíte? Zabudnite na diétu

Pribrali ste viac, ako ste chceli? Rozhodne sa nesnažte držať drastickú diétu, najmä ak dojčíte. Jedzte zdravo, pestro a rozmanito – počas dojčenia je jedálniček dôležitý. Chudnite rozumne, s väčšou redukciou je vhodné začať až potom, čo prestane dojčiť.

Znížením hmotnosti v nevhodnú dobu by ste mohli znížiť laktáciu, teda tvorbu mlieka. Rýchle chudnutie sa neodporúča, pretože počas dojčenia dochádza ku spomaleniu metabolizmu, a to kvôli uchovaniu dobrého výživového stavu mamičky. Prísna diéta okrem toho môže zvýšene odbúravať tukové bunky a do materského mlieka sa vylúči viac cudzorodých látok.

Mohlo by vás zaujímať: Jedálniček pre dojčiace matky.
Pomohol vám článok?
Zdieľajte článok s priateľmi
Do obľúbených
Podobné články
Nutriklub stále rastie.
Ďakujeme vám za dôveru.
Chcem sa zaregistrovať
20+
Odborníkov sa zapojilo do tvorby obsahu
45 000+
Spokojných mamičiek a oteckov
350+
Článkov
od odborníkov
25 000+
Zodpovedaných otázok v našej poradni
Chcem sa zaregistrovať
Online poradňa