Jedálniček pre dojčiace matky (PDF na stiahnutie)

Dojčiaca matka s dieťaťom

Obdobie kojenia je pre ženu energeticky veľmi náročné. Stiahnite si náš ukážkový jedálniček a zistíte, ako sa správne stravovať.

V spolupráci so Spoločnosťou pre výživu sme pre vás pripravili ukážkový jedálniček pre kojace mamičky na celý týždeň. Stiahnite si ho zadarmo vo forme PDF.

Ukážka jedálnička pre dojčiacu ženu

1.deň

Raňajky: 250 ml biela káva (melta), 120 g chlieb, 10 g kvalitný rastlinný margarín, 15 g syr Eidam, 15 g šunka, 80 g paradajka

Desiata: 150 g ovocný šalát s medom a jogurtom (30 g jablko, 30 g banán, 10 g maliny, 10 g čučoriedky, 10 g med, 60 g jogurt biely)

Obed: 250 ml polievka s ryžou, 150 g pečený losos na masle, 150 g dusená zelenina, 200 g varené zemiaky posypané zelenou petržlenovou vňaťou

Olovrant: 200 ml jahodové kyslé mlieko, 40 g žemľa

Večera: 300 g pohánkovej palacinky s tvarohom, 100 g sezónne ovocie

Večera II: 150 g uhorkový šalát s paradajkami a olivovým olejom, 50 g slnečnicový chlieb

Ukážkový jedálniček v PDF na 7 dní zadarmo

Lámete si hlavu s tým, čo by ste mali v období dojčenia jesť, aby ste mali všetky potrebné živiny? Zašlite si odkaz na stiahnutie jedálnička a majte svoju výživu pod kontrolou.

Stiahnuť celý jedálniček