Strie v tehotenstve - ako im predísť?

V tehotenstve je koža, najmä v niektorých partiách, veľmi namáhaná. Niekedy môže dokonca aj nenávratne popraskať. Účinne pomôže jedine prevencia.

Prsia, zadok, stehná, brucho – to sú oblasti tela, kde sa koža vplyvom zmien objemu v tehotenstve rýchlo a veľmi napína.


Niekedy preto popraská. Najprv sa pod kožou objavia ružové až červeno-fialové trhlinky. Sú to pajazvičky či strie , ktoré sa postupne obelejú.

Ako znížiť tvorbu strií?

Strie však samy od seba už nikdy nezmiznú , pretože zmeny zasahujú aj do podkožia, kde dochádza k poškodeniu elastických väzivových vlákien.

Strie sa môžu na koži objaviť každej z nás, avšak niektoré ženy majú k ich tvorbe dedičné predpoklady . Jazvy tak môžu byť skutočne výrazné. Práve tie ženy, ktoré majú k tvorbe strií sklony, by mali v tehotenstve dbať na prevenciu.

Podľa klinických dermatológov sa dá tvorba pajazvičiek znížiť pravidelným, opakovaným premazávaním . Začnite  najneskôr na začiatku druhého trimestra, kedy sa začína bruško rýchlo zväčšovať. Jemnou masážou citlivých partií vtierajte mastné krémy. Spočiatku stačí 1x denne , s pribúdajúcim tehotenstvom tak môžete masírovať aj častejšie.

Aký vybrať krém?

Ako sa vyhnúť tehotenským strám Nutriklub

Dermatológovia radia: vyberte čo najjednoduchšiu receptúru s minimom konzervačných látok a parfumov. Len tak znížite  riziko podráždenia kože a alergickej reakcie na minimum. Silná vôňa navyše môže zakrývať aj nekvalitné zložky použi té pri výrobe.

Odporúča sa natierať problémové partie mastnými krémami, olejmi či maslami, najlepšie s obsahom kyseliny hyalurónovej , ktorá tvorbu pajazvičiek zmierňuje.

Prípravky by mali obsahovať zvláčňujúce a hydratujúce zložky, nenasýtené mastné kyseliny a vitamíny. Vhodným prírodným vysoko hydratujúcim prípravkom je napríklad bambucké maslo , čo je tuk zo semien maslovca afrického, alebo rad za studena lisovaných olejov . Všetky tieto kozmetické prípravky sú bežne dostupné v lekárňach či drogériách. 

Tipy a rady len pre vás

Chcete dostávať praktické tipy a rady o tehotenstve priamo do e-mailovej schránky?  Stante sa členkou Nutriklubu  a my vám ich každý týždeň pošleme. Vždy podľa toho, v akom týždni tehotenstva sa práve nachádzate.

Autorka: Markéta Slomková