Najlepšie potraviny na podporu vývoja imunitného systému vášho dieťaťa
Najlepšie potraviny na podporu vývoja imunitného systému vášho dieťaťa
3 minúty čítania

Výživa v ranom veku môže ovplyvniť vývoj imunitného systému v neskorších rokoch. Imunitný systém, ktorý pracuje správne, vedie k tomu, že vaše dieťa bude mať menšiu pravdepodobnosť rozvoja alergií a bude viac schopné poraziť infekcie, ako napríklad bežné prechladnutie. Pre budovanie silného a odolného imunitného systému sú najdôležitejšie prvé tri roky života vášho bábätka. Avšak ovplyvniť budúcu imunitu vášho bábätka môžete už počas tehotenstva.

Do obľúbených

Najlepšie potraviny na podporu vývoja imunitného systému vášho dieťaťa

3 minúty čítania

Výživa v ranom veku môže ovplyvniť vývoj imunitného systému v neskorších rokoch. Imunitný systém, ktorý pracuje správne, vedie k tomu, že vaše dieťa bude mať menšiu pravdepodobnosť rozvoja alergií a bude viac schopné poraziť infekcie, ako napríklad bežné prechladnutie. Pre budovanie silného a odolného imunitného systému sú najdôležitejšie prvé tri roky života vášho bábätka. Avšak ovplyvniť budúcu imunitu vášho bábätka môžete už počas tehotenstva.

Do obľúbených

Na čo sa zamerať 

Existujú kľúčové živiny, ktoré napomáhajú budovať silný imunitný systém v ranom detstve. Medzi ne patria vitamíny A a D, ktoré pomáhajú udržiavať správnu funkciu imunitného systému. Dôležitý je tiež zinok a železo. Pokiaľ chýba organizmu bábätka zinok, môže byť narušená jeho imunitná odpoveď, zatiaľ čo nedostatok železa môže oslabiť jeho imunitu ako celok.

Budovanie zdravej črevnej mikrobioty, často nazývanej črevná mikroflóra, tiež pomôže podporiť imunitný systém. Aby ste budovali zdravú črevnú mikrobiotu, pridajte do stravy dieťaťa probiotiká, napríklad formou jogurtov bohatých na probiotiká. Prebiotiká sú tiež dôležité, pretože predstavujú výživu pre probiotiká a podporia množenie prospešných baktérií, a chránia pred škodlivými baktériami. Prebiotiká môžete nájsť v potravinách ako sú banány, čakanka, cibuľa, paradajky a možno prekvapivo aj v cesnaku. Niektoré následné a batoľacie mlieka sú obohatené o prebiotiká. Môžu tak doplniť vyváženú stravu.

Sústreďte sa na celok

Čo sa týka výživy, hlavne detskej, veľmi jednoducho sa vieme zaseknúť na určitých špecifikách. Najlepšia rada, ako podporiť imunitu vášho dieťaťa, nie je sa zamerať na špecifické živiny, ale na celkové zloženie stravy. Preto je dôležité, aby sme našim deťom dávali rôzne druhy potravín z každej kategórie každý deň. Čím pestrejšia strava, tým lepšie – aj keď v malých množstvách. Zahŕňa to dostatok ovocia rôznych farieb, rovnako ako rôzne druhy zeleniny a tiež strukoviny, kde je to možné. Súčasťou pestrej stravy sú chlieb a cereálie, ryža, cestoviny, kuskus a quinoa. Deti potrebujú aj kvalitné mäso, napríklad kuracie a hovädzie a alternatívy mäsa, ako tofu alebo vajíčka. Súčasťou pestrého jedálnička od určitého veku detí sú aj mliečne výrobky - mlieko, syr a jogurt - a alternatívy mliečnych výrobkov.

Nájdite si svoju cestu

Môžete urobiť maximum preto, aby ste vašim najmenším poskytli "dokonalú" stravu a oni to niekedy zjedia a niekedy proste nie. Niekedy sa rozhodnú, že im jedlo nechutí a inokedy sa napríklad zrovna nebudú cítiť dobre. Všetky tieto faktory môžu sťažiť to, aby denne skonzumovali potrebný objem rôznych potravín.

Pokiaľ váš drobec veľa neje, batoľacie mlieko je skvelá možnosť, ako doplniť potrebné vitamíny a minerálne látky, ktoré potrebuje pre rast a vývoj (ako doplnok k zdravej a vyváženej zmiešanej strave), rovnako tak aj prebiotickú vlákninu

Nech je jedlo pre deti zábava

Aby ste doplnili stravu dieťaťa o viac potravín bohatých na živiny, pokúste sa urobiť čas jedla viac zábavným, rodinným zážitkom. Staršie deti môžete poprosiť, aby vám pomohli pri príprave jedla, ktoré budú jesť. Napríklad, skúste urobiť pizzu alebo wrap spoločne, aby si mohli sami vybrať, aké suroviny pre náplň zvolia. Môžete tiež ráno pripraviť čerstvé ovocie a zeleninu - ako napríklad mrkvu, uhorku a jabĺčka, ktoré budú mať deti k dispozícii ako občerstvenie počas dňa. Môžu si k tomu dať syr alebo nátierku vhodnú pre ich vek.


Pomohol vám článok?
Podobné témy
Detská imunita
Zdieľajte článok s priateľmi
Do obľúbených
Podobné témy
Detská imunita
Podobné články
Nutriklub stále rastie.
Ďakujeme vám za dôveru.
Chcem sa zaregistrovať
20+
Odborníkov sa zapojilo do tvorby obsahu
45 000+
Spokojných mamičiek a oteckov
350+
Článkov
od odborníkov
25 000+
Zodpovedaných otázok v našej poradni
Chcem sa zaregistrovať
Nový e-shop - CHCEM ZĽAVU