Ako podporiť imunitu vášho dieťatka
Ako podporiť imunitu vášho dieťatka
2 minúty čítania

Keď príde jeseň, chladné a sychravé počasie otestuje imunitu vášho dieťatka. Správne fungujúca obranyschopnosť organizmu by im mala zaistiť ochranu proti infekciám. Ale deti sú na choroby veľmi citlivé, a aj malé prechladnutie môže spôsobiť, že dieťa začne stonať. Obzvlášť pri prebiehajúcej pandémii koronavírusu je podpora imunitného systému vášho dieťatka veľmi dôležitá.

Do obľúbených

Ako podporiť imunitu vášho dieťatka

2 minúty čítania

Keď príde jeseň, chladné a sychravé počasie otestuje imunitu vášho dieťatka. Správne fungujúca obranyschopnosť organizmu by im mala zaistiť ochranu proti infekciám. Ale deti sú na choroby veľmi citlivé, a aj malé prechladnutie môže spôsobiť, že dieťa začne stonať. Obzvlášť pri prebiehajúcej pandémii koronavírusu je podpora imunitného systému vášho dieťatka veľmi dôležitá.

Do obľúbených

Zdravá strava a životný štýl, dostatok spánku a pravidelná fyzická aktivita sú najlepšie pre uchovanie zdravia a podporu imunitného systému detí.  

Vyvážená pestrá strava

Dbajte na to, aby vaše dieťatko jedlo pestrú vyváženú stravu, bohatú na dôležité živiny. Čierne, červené, modré a fialové ovocie plus zelenina obsahujú antioxidanty a vitamín C a karotén, ktoré pomáhajú podporovať imunitný systém. Oriešky a ľanové semienka sú prírodným zdrojom zdravých tukov, pozor ale na alergie alebo na riziko vdýchnutia. Strava batoľaťa by nemala obsahovať veľké množstvo soli, cukru a vlákniny. V jedálničku batoľaťa by nemalo chýbať batoľacie mlieko, ktoré je zdrojom dôležitých živín vrátane vitamínov a minerálnych látok.. Na rozdiel od kravského mlieka má upravený obsah bielkovín a minerálnych látok tak, aby nezaťažovalo zatiaľ nezrelé obličky batoľaťa a zaručilo mu správny rast a vývoj. Dieťa by ho malo vypiť 300 – 500 ml denne. Nezabudnite na hydratáciu, aby dieťatko vypilo aj dostatočné množstvo vody.

Dostatok spánku 

Pravidelný spánok pomáha "dobíjať" imunitný systém detí. Melanín, hormón spánku, je tiež pre telo efektívny antioxidant, ktorý pomáha zlepšiť imunitný systém - obrannú líniu tela proti vírusom. Nedostatok spánku zhoršuje regeneráciu organizmu a fungovania imunity. Ideálne je vstávať skoro a nezabúdajte zhasnúť pred spaním svetlo, pretože produkcia melanínu v tele je závislá na intenzite svetla.

Pravidelný pohyb

Pravidelná fyzická aktivita podporuje imunitný systém dieťaťa. Akýkoľvek pohyb je prospešný, či je to pobehovanie vonku, najrôznejšie pohybové hry, cvičenie alebo tanec.


Pomohol vám článok?
Podobné témy
Koronavírus (COVID-19)
Zdieľajte článok s priateľmi
Do obľúbených
Podobné témy
Koronavírus (COVID-19)
Podobné články
Nutriklub stále rastie.
Ďakujeme vám za dôveru.
Chcem sa zaregistrovať
20+
Odborníkov sa zapojilo do tvorby obsahu
45 000+
Spokojných mamičiek a oteckov
350+
Článkov
od odborníkov
25 000+
Zodpovedaných otázok v našej poradni
Chcem sa zaregistrovať
Online poradňa